Hvordan håndteres brugere af ftp og http

Hej

Jeg har haft nogle problemer med opsætning af apache og proftp.
Det hele skyldes, at jeg ikke har lyst til at have /home være
der hvor apache har har htdocs, idet proftp også bruger dette
directory.
Der er ikke nogen grund til at folks filer skal listes i browseren,
fordi de ikke har lavet en index.htm (samt at de sikkert heller ikke
har lyst til at der skal være adgang til alle deres filer). Kun deres
websider.
Dette havde jeg regnet med at kunne løse ved at lave en symlink, der
se fx. sådan ud. ln -s /apache/htdocs/bruger /home/bruger/www
Desværre kan jeg ikke få dette til at virke når proftp har defaultRoot sat
til ~ (den henter istedet blot symlinken nu)

Nu er mit spørgsmål så, hvordan folk håndterer denne sag, eller
om det er brugeres egent ansvar ikke få vist deres indhold!?

Kjeld