Re: [MISC] USA indtager Danmark ??

Jon Bendtsen wrote:

> det samfund vi lever i i dag, bygger på kapitalistiske værdier så som
> penge og ejendom. Om du kan lide det eller ej må være din private sag.
>
> Min pointe er at ting sælges og købes. Det er i og for sig lige meget om
> det er firmaer fra USA eller andet steds fra der køber danske firmaer. Det
> kunne lige så godt være danske, eller svenske firmaer der købte sig ind på
> det danske marked. Det er ydeligere nu engang således at man sælger til
> den der tilbyder flest penge.

Det er korrekt. jeg syntes ikke at man skal have så ondt i rø... over
teleselskaberne for Teledk/Ameritec eller hvad det nu hedder har da også
opkøbt teleselskaber i andre lande så de er ikke bedre selv, man kan kun håbe
på at markedet bliver så frit så der kan komme andre udbydere til.

> Det kan diskuteres om det er heldigt at så væsentlige samfundsværdier
> bliver lagt på private hænder, men her vil jeg dog lige påpege at selvom
> det er offentlig kørt, så garenterer dette ikke misbrug.

Nej der er ingen garanti; men jeg fatter simpelthen ikke hvad amerikanerne vil
med det Danske personnr.register, det kan de da ikke efter min mening bruge
til noget fornuftigt eller hvad ? , er der nogle penge at tjene på det, ikke
endnu da; men det kommer måske ,der kan vel også tjenes penge på at ustede
cprnr. eller sælge dem til højestbydende!!!! ;-)

Mvh Ib Larsen