Re: [MISC] USA indtager Danmark ??

Lennart Hansen wrote:

> Ja, dette har ikke meget med computer og især ikke linux at gøre, men
> dette er jo en misc mailinglist så jeg regner ikke med at det gør noget
> jeg poster denne mail....

næh/tjah...

> Jeg er begyndt og undre mig over hvad USA egentlig har gang i men
> hendsyn til Danmark og Danskerne??? Der er noget med at USA ejere en hel
> del af Teledanmark, og Postdanmark skal sælges til americanerne... Det
> sidste nye jeg har hørt er at USA har købt, det firma der står for vores
> Personnummer register... Hvad pokker skal USA med det ??? Vil de
> registere hele verden i en kæmpe Database eller hvad ?? Er det FBI der
> skal have opgraderet deres database over mennesker i Danmark eller hvad
> ?? Jeg syntes der er ved at gå for vidt !!!

Du burde måske spørge: er statskassen virkelig så tom at alt
med værdi skal sælges for at forsøge at fylde statskassen ?

> Jeg vil gerne gøre andre meninger om dette emne, elevtuelt om der er
> nogle andre ting USA har opkøbt jeg ikke har hørt om...
>
> Men damn... Der er noget galt i Danmark !

Det er jo ikke USA, men andre store firmaer i samme branche.

TeleDK burde aldrig være solgt, men det lokale ledningsnet splittet
op givet til enten lokale kommnune-IS eller forbruger-foreninger.
Man kunne så udlicitere driften, men sådan at forbrugerne eget
den lokale infrastruktur.
Man kan jo se at det kniber for telestyrelsen at "styre" .

Med elnettet laver man sikkert samme fejl, sælger både kraftproduktion
og ledningsnet samlet :(

Med Post findes i forvejen udenlanske firmaer (UPS,...osv)

Lidt mere problematisk er det med CPR register, men havde man ikke
opgivet at sælge dette ?