Re: [MISC] USA indtager Danmark ??

det samfund vi lever i i dag, bygger på kapitalistiske værdier så som
penge og ejendom. Om du kan lide det eller ej må være din private sag.

Min pointe er at ting sælges og købes. Det er i og for sig lige meget om
det er firmaer fra USA eller andet steds fra der køber danske firmaer. Det
kunne lige så godt være danske, eller svenske firmaer der købte sig ind på
det danske marked. Det er ydeligere nu engang således at man sælger til
den der tilbyder flest penge.

Dengang AP Møller købte endnu et amerikansk firma, så jublede danmark over
vores (AP Møllers) storhed. At de var så store at de kunne købe sig ind
på det amerikanske marked.

Det kan diskuteres om det er heldigt at så væsentlige samfundsværdier
bliver lagt på private hænder, men her vil jeg dog lige påpege at selvom
det er offentlig kørt, så garenterer dette ikke misbrug.

ion++