Re: [MISC] Kryptering, interview i c't

On Wed, 13 Oct 1999, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Frank Damgaard:

> Fornuftig mand.

> Den danske forskningsminister (Birthe Weiss) overvejer
> ifølge Information 1999-10-05 "at sende opgaven at udvikle
> ny krypteringssoftware i udbud og så lade en dansk
> virksomhed udvikle softwaren til Forskningsministeriet".
>
> Det lugter langt væk af både "køb dansk klausul", "lukket
> system" og andet skidt.

Pointen er - set fra fsk's side - at der måske nok findes krypterings
software, men at denne software ikke er integreret, gennemtestet og
brugervenlig nok (set med danske øjne). Måske *vi* skulle starte et
oversættelses projekt for GnuPG? Jeg har hørt at kde/gnome gik fint med få
oversat  på sslug.locale ...(grib :-)

- det er dog kun et af punkterne...

Vi må også tænke på at GnuPG skal være brugevenlig (dummet ned) i dens
windows/mac forklædning.

> Det var måske en idé at gøre forskningsministeren
> opmærksom på at der allerede findes frit tilgængeligt
> programmel der kan løse opgaven.

Bestyrelsen er ponket til at gøre sig bemærket i denne sag...

Servicepack SR12 for NT. Available at www.linux.org

--    Morten S. Nielsen    mailto:sslug@sslug
--
--  |   Linux - the choice of a GNU generation   |
--  |      Skaane Sjaelland Linux User Group     |