Re:[MISC] Svar til: Microsoft om Linux - HASTER

                              Windows NT Server 4.0

[snip]

The complexity of the Linux operating system and cumbersome nature of the
existing GUI's would make retraining end-users a huge undertaking and
would add significant cost

Mon dog? Hvis de fleste end-users finder ovenstående skærmbillede
intuitivt og let at bruge, så er der ikke den store grund til omskoling.

Linux application support is very limited, meaning that customers end up
having to build their own horizontal and vertical applications. A recent
report from Forrester Research highlighted the fact that today 93 percent
of enterprise ISVs develop applications for Windows NT, while only 13
percent develop for Linux.3

Her kommer det an på, hvilke applikationer, man har brug for.
Office-system, browser, mailprogram og økonomisystem findes alle til
Linux, og dækker nok de fleste end-users behov.

 Summary
  The Linux operating system is not suitable for mainstream usage by
  business or home users.

   Korrekt mht. Hjemmebrug, men til kontorbrug er Linux faktisk et
   alternativ.

#########################################################################
  msn> En smule ved siden af dokumentets scope da hjemmebrug ikke er NT's
  msn> markede.

  business or home users.

  Linux er passende for mainstream brug /i samme grad/ som Windows NT 4.0
  er det. Hjemmebrugere vil kun sjældent benytte Windows NT 4.0. Dels på
  grund af prisen dels på grund af inkompatibilitet med tidligere dos
  programmer, samt en - for hjemmebrugere - for kompliceret adgang til
  systemadministration. Til kontorbrug er Linux et alternativ til andre
  mere benyttede operativsystemer i lige så høj grad som Windows NT 4.0.

Servicepack SR12 for NT. Available at www.linux.org

--    Morten S. Nielsen    mailto:sslug@sslug
--
--  |   Linux - the choice of a GNU generation   |
--  |      Skaane Sjaelland Linux User Group     |