Re: [MISC] Svar til: Microsoft om Linux - HASTER

Jeg har bare lige en lille indskydelse, til en af delene i historien:

For transaction-orientated Line of Business applications, Windows NT 4.0
has achieved a result of 40,368 tpmC at a cost of $18.46 per transaction
on a Compaq
                                   8-Way Pentium III XEON
processor-based system. This industry leading price/performance result
from the transaction processing council clearly shows how
                                   Windows NT can deliver world-class
performance for heavy duty transaction processing. It's interesting to
note that there is not a single TPC result on any database
                                   running on Linux, and therefore Linux
has yet to demonstrate their capabilities as a database server.

Denne test blev rigitigt nok lavet, på microsoft NT, men databasen var
ikke deres egen. Det var nemlig en
Oracle database. Det er endnu ikke lykkedes microsoft at lave en
NT/SQL-server løsning der bare kommer
i nærheden af NT/Oracle. Der kan man jo også nævne oracle's million
dollar challenge, som gik på at dem
der kunne få sql-server til bare at køre mindre en 100 gange så langsomt
som Oracle på NT, vandt en
million dollars. Test delen var defineret af selv samme firma som havde
lavet den test microsoft omtaler..
Microsoft leverede et svar (en uge for sent), men det viste sig at de
havde "hard-coded" sig ud af den,
og samtidig gjort brug af "ufine" metoder som f.eks. dirty reads.

At Linux omverdenen har brug for at bevise sig som database-server, er
ikke sværere end at vi i oracle
har flere kunder ( omkring 2000 worldwide ) som kører 24*7 produktions
systemer på linux/oracle.
2000 lyder måske ikke af så meget, men vi ved alle hvor svært det kan
være at overbevise ledelser om
at linux  faktisk er et system man kan køre i produktion. Så med det i
tankerne syntes jeg det er et rimeligt
flot tal.

Vi kører selv produktion på linux, og har adskillige test systemer der
kører linux.