Re: [MISC] Installation af debian?

Kim Schulz wrote:
> Faktisk skal jeg ikke bruge ppp til en ski.. da jeg sidder på
> kollegie-net hvor man går på internettet via LAN.
> Det jeg mere har behov for er dhcp opsætning!

Kan du ikke få en statisk adresse? Det gør det hele meget lettere.
Derefter retter du i /etc/init.d/network så den kommer til at se
fornuftig ud.

#! /bin/sh
ifconfig lo 127.0.0.1
route add -net 127.0.0.0
IPADDR=xxx.xxx.xxx.xxx
NETMASK=255.255.xxx.xxx
NETWORK=xxx.xxx.xxx.xxx
BROADCAST=xxx.xxx.xxx.xxx
GATEWAY=xxx.xxx.xxx.xxx
ifconfig eth0 ${IPADDR} netmask ${NETMASK} broadcast ${BROADCAST}
route add -net ${NETWORK}
[ "${GATEWAY}" ] && route add default gw ${GATEWAY} metric 1

Btw. hvilket kollegie er du på?

M.v.h.
Sven Esbjerg