Re: [MISC] Mainframe-Linux

>Styresystemet Linux er på vej til IBMs mainframe S/390. IBM vil åbne
>maskinrummet på den pansrede mainframe for de viltre Linux-pingviner.
>Samtidig kommer der en lomme-version af S/390, specielt beregnet til at
>sænke de store Unix-servere.

Det var dog den vildeste dårligt skrevne artikel. Sikke en gang
børnehave-sludder. Jeg måtte læse begyndelsen 3 gange for at fatte
sammenhængen, men det lykkedes ikke.

Anyway, det ville være interessant at vide, om en Linux kan udnytte de
ressourcer sådan en maskine har. Jeg ved intet om mainframe-teknologi,
men jvf. det seneste halvårs erfaringer med Linux og fx. flere netkort
skulle man tro, at IBM havde valgt et andet system, hvis de ville køre
en UNIX på deres mainframe-maskiner. Jeg mener, disse maskiner må vel
være fyldt med multiprocessorer, multinetkort, multi-alting?

/Simon