Re: [MISC] WinLinux

Peter Toft wrote:

> Læs lige http://linuxtoday.com/story.php3?sn=10665
>
> Det er om en ny Linux distribution. Jeg tror det kan blive et
> hit for mange nye Linux brugere med Linux install i Windows.
> Senere kan de så lære en ren Linux installation.

Jag har installerat WinLinux 2000 här, rätt så trevligt på sätt och
vis... Man konfigurerar det i ett Windows program som kollar i Windows
vad det är för hårdvara. SEn kör man igång i KDE.

Fördelarna är tydliga, det är jäkligt lätt att installera, jag hade iofs
lite problem med grafiken (pga en dålig skärm) och det tog rätt lång tid
att installera (Fat32 är långsamt) och det tar lite tid att köra
programmen (umsdos på fat32 är långsamt =)). Jäkligt lätt att installera
och jäkligt lätt att ta bort, bra om nån vill prova =)

--
Med Vänlig Hälsning
Kalle Andersson