HTML eller ASP

Hej
Jeg har set på forskellige sider at man kan lave et logon vindue på bestemte
sider. Det kunne jeg godt have bruge for. F.eks når man går ind på min side,
kunne der være et link som kun særlige venner kunne komme ind på hvis de har
login navn og kode.
Hvad skal det laves i ?
Skal man over i noget ASP, jeg venter lige lidt med PHP da jeg ikke er helt
vant i linux miljø'et endnu, og selv om Windows ikke altid er lige godt, så
er det nemt, træk og slip og hvem ved måske en dag kan vi skylle det ud :-)
Nå, spøg til side.
Lidt hjæp til hvor jeg skal bevæge mig hen, har nemlig ingen anelse. Er det
ASP, Java-script eller hvordan laves det.
Er der nogen der har nogle gode link ?

venlig hilsen
Henrik

e-mail sslug@sslug