Re: [LOKALT] NORD - Foreningsgodkendelse & vinterferie

Peter Rude wrote:
> HUC holder lukket i skolens vinterferie, derfor er det ikke noget møde
> mandag d. 9 februar.
>
> Med hensyn til godkendelse som som forening i henhold til lov om
> folkeoplysende virksomhed, har jeg talt med en fra kommunen som ikke
> mente at vi opfylder kravet for at blive godkendt som forening.
> Ansøgningen vil blive behandlet på udvalgsmødet den 23, februar.
>
> Et af kravene er at der skal være mindst 5 betalende medlemmer af
> foreningen. Da vil ikke har noget kontingent, er dette krav ikke opfyldt.

1. I kunne jo danne en støtteforening med kontingent. Den ugentlige
pizza-rabat kunne så i et vist omfang (alt efter appetitten) bruges til
at dække næste års kontingent.

2. Er der ikke en højere uddannelsesinstitution i området, som kunne
give husly.
Kurt Frederiksen har omtalt, at disse anstalter får bonuspoint (og kr)
for studierelevante aktiviteter uden for den egentlige undervisning,
prøv at tage en snak med ham om den vej frem.

3. Folkeoplysningsforbund i området kunne måske også være vejen frem.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]