Re: [LOKALT] Linux-Uni ideen fra torsdag

On Sun, 05 Oct 2003 10:25:33 +0200, Jean Christophe <sslug@sslug> wrote:

Oplægget som var på ideplanet var:
1. Der udarbejdes materiale over en række mandagsmøder.
2. Der inviteres til installation af Linux på maskinen en mandag aften.

Er det ikke kort tid hvis man er ny ?
Ikke i konceptet. Det er alene ideen, at der er nogle med CD'er og svar på sp. som "Hvordan skal jeg dele min HD op" og "Hvad skal jeg til eller fravælge". Det er ting der tager lang ventetid, men egentlig ikke kræver en hjælpeindsats der er meget mere end et par minutter.
Ideen er _ikke_ at brugerne skal komme hjem fra sådan en aften med en funklende fin kørende grafisk arbejdsstation - blot at den time eller to der går med at installere basis ikke skal trækkes fra på selve (lør-)dagen.
Når mødet på uni-dagen starter skal vi kunne koncentrere os om konfigurering og spedning af viden.
Du må ikke tage dette som en forkastelse af install-partyer, der er intet i vejen for at vi kan forsøge os med sådan et igen i Roskilde, og jeg deltager meget gerne i dem - men det er altså ikke lige det, der er emnet i denne sammenhæng.

Jeg synes at det er en god referat, men jeg vil tilføje at der mangler en forum hvor folk kan stille spørgsmål. Listener på SSLUG er god, ingen tvivl om det, men der kommer mange subjekt som man kan være ligeglad med. For mig en phpbb forum er nødevendigt.

Her er jeg ikke enig med dig. Det du har brug for er en nyhedslæser som kan tråde indlæggene ordentligt. Kast et blik på sylpheed - den er lækker (der er andre, der også har den evne).
Jeg har ingen problemer med at springe tråde om Mandrake, Debian eller RedHat over på de lister jeg følger, og det sparer altså en del tid.
For mig er det væsentligt, at alle kan skrive om de emner de har spørgsmål eller svar til, og det er så brugernes opgave at filtrere verden, så de informationer der er unyttige for en selv filtreres fra.

Vi ses i morgen på roskilde handelskole lokal ?

Ja, men husk nu at det er til foredrag kl. 19 - ikke almindelig hygge kl 17.