Re: [LOCALE] Dansk OCR?

Preben Bohn wrote:

> Nu er det ikke specielt seriøst... :-)

> Det sidste er nok det nemmeste... Det handler ikke om et bestemt antal sider;

När jag grundade Projekt Runeberg, knappade jag in Fänrik Ståls
sägner (168 kbyte), Herr Arnes penningar (127 kbyte) och Kallocain
(326 kbyte).  En vän knappade in Nils Holgersson (1,1 Mbyte).  En
annan vän organiserade 20 frivilliga, som knappade in varsitt
kapitel av Bibeln (5 Mbyte).  Sedan började vi använda scanner och
OCR.  De första 80,000 sidorna (fram till 2002) körde jag med
Omnipage.  Nästa 300,000 sidor är OCR-ade med FineReader.  Det är
ett fullgott program för den som har mer text än man orkar knappa.

Om jag behöver åka till København, tar jag min closed-source
Toyota. Jag väntar inte på att någon ska bygga en open-source bil.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)

  Projekt Runeberg - fri nordisk litteratur - http://runeberg.org/