Re: [LOCALE] svenskoversætter søges til oversættelse af websystem.

Kim Schulz <sslug@sslug> writes:

> On Thu, 12 Feb 2004 19:53:25 +0100
> Ole Laursen <sslug@sslug> wrote:

[...]

> du kan skrive nok så meget fuzzy, men da vi ikke bruger en af de gense
> gettext implementationer[1], så er det en funktionalitet vi har valgt
> ikke at implementere i vores egen udgave.
>
> MVH
> Kim
>
> [1] Gettext i PHP er noget værre Lo.. og dette har vi derfor valgt ikke
> at bruge. Da gettext() og _() er bundet i php, så kan vi ikke bruge
> almindelig xgettext til at trække strengene ud med. Vi har derfor vores
> egen ygettext :o) som klarer streng udtræk til po filer.

Jeg kan altså stadig ikke få det til at give mening: fuzzy betyder at
strengen ikke er oversat. Den dukker ikke op i oversættelsen.

Men hvis I genererer rigtige .po-filer, skulle det være en smal sag at
fodre dem til msgmerge og få markeret nogle af strengene som fuzzy:

  ygettext blabla.php -o ny-da.po
  msgmerge gammel-da.po ny-da.po -o fuzzy-da.po

Jeg har før arbejdet på oversættelser (f.eks. Sawfish) hvor der var en
håndstrikket xgettext-tingest, og hvor fuzzy virkede fint.

I øvrigt er jeg ret sikker på at man kan fortælle xgettext hvilken
funktion den skal kigge efter - det ser ud til at være med '-k'. Men
det afhænger selfølgelig af om I bruger et funktionsnavn.

--
Ole Laursen
http://www.cs.auc.dk/~olau/