Re: [LOCALE] E-post-adresser på nettet

John Tondering skrev:

> På adressen
> http://www.polarhome.com:793/manual/aspell-da-1.4.22/contributors
> finder man en gammel oversigt over 'contributors' til Den
> store danske ordliste.

Hvis du vil have gjort noget ved det websted, så er det nok
langt mere effektivt at snakke med dets indehaver.

> Nu er skaden sket, men kunne nogen ikke fjerne denne
> liste?

Sikkert.  For eksempel webstedets indehaver.  Har du prøvet
at skrive til <sslug@sslug>?

> (Jeg kan ikke se at den er til gavn for nogen.)

Det er gængs praksis at man giver dem æren som skal have den
- og det er rent faktisk i strid med Lov om Ophavsret ikke
at gøre det, så jeg kan ikke fjerne listen med bidragydere
fra ordlistepakkerne.

Men hvis der er enkeltpersoner der har bidraget til
ordlisten, som hellere vil være registreret uden
epostadresse, så vil jeg selvfølgelig respektere det (man
kan også bidrage anonymt, men så har ens arbejde kun omtrent
halv så stor effekt, som hvis man optræder under eget navn).

> Det undrer mig også at meddelelserne i postarkivet
> indeholder fuldstændige e-post-adresser; burde de ikke
> sløres?

Hvis du kigger ordentligt efter, vil du bemærke at det er de
allerede.

Jacob
--
»Det der kendetegner en mørk tidsalder er ikke manglende lys
 men overskud af øjne der ikke ser«