Re: [LOCALE] Korrekturlæsning af Dsdo.

Gunner Poulsen skrev:

> Jeg kan anbefale at man melder sig, men det er alle de
> mærkelige ord man får, så det tager længere tid end man
> tror. Pas derfor på at I ikke tegner jer for flere ord end
> I kan overskue.

Men ellers er der ikke noget galt i bare at stoppe, når man
ikke gider tjekke flere.  Systemet får det ikke dårligt af
at man sender spørgsmålstegn tilbage eller sletter de ord
man ikke nåede at tjekke.

> Jeg tegnede mig oprindeligt for 25 ord om dagen, men
> prøver nu at gøre Jacob opmærksom på at jeg hellere vil
> have 10.

Det er rettet nu.

> Jeg mangler i øvrigt en introduktionsside med
> retningslinjer for hvordan ordene skal rettes.

> Er RETTE, Rette, rette. og rette alle rigtige eller er det
> kun det sidste der er?

Kun det sidste.

Og tilsvarende er "jylland" forkert, mens "Jylland" er
korrekt (egennavne skal kun med med stort forbogstav).

> Man kunne vejl meget godt forestille sig en dansklærer i
> 9. klasse der ville finde det skægt at få 25 ord hver
> torsdag og så give eleverne dem for at sætte + og - til
> fredagen efter?

Det vil der vel ikke være noget i vejen for.  Og hvis hans
elever er gode til at stave, så er det kun rigtig godt.

Jacob
--
Divus Madsen: "Hvordan vil du få folk te å tro på din
               sandhed, når du sæller ud a den?!!?"