Re: [LOCALE] Korrekturlæsning af Dsdo. (Was: Fed kurve.)

Gunner Poulsen <sslug@sslug> writes:

> Jeg kan anbefale at man melder sig, men det er alle de mærkelige ord man
> får,

Det er altså ikke min oplevelse. Der er selvfølgelig et par mystiske ord
med om dagen, men hvis man ikke har tid til at slå det op for at finde
ud af om det er rigtigt, så lader man bare spørgsmålet stå.

> så det tager længere tid end man tror. Pas derfor på at I ikke
> tegner jer for flere ord end I kan overskue.
> Jeg tegnede mig oprindeligt for 25 ord om dagen, men prøver nu at gøre
> Jacob opmærksom på at jeg hellere vil have 10.

Jeg får 60 om dagen, og når jeg ikke bruger tid på at slå de mystiske
ord ord op, tager det højst 5 minutter.

> Jeg mangler i øvrigt en introduktionsside med retningslinjer for hvordan
> ordene skal rettes.

Ja, sådan en må vi nok hellere lave, hvis der skal flere med.

> Er RETTE, Rette, rette. og rette alle rigtige eller er det kun det
> sidste der er?

Kun det sidste. Stavekontrolprogrammerne accepterer generelt at et ord
der i ordlisten er skrevet med rent små bogstaver skrives med stort
begyndelsesbogstav men ikke omvendt. Derfor er det kun navne der skal
være med stort i ordlisten.

.Henrik

--
Det er let at skrive drivere
Det er _svært_ at skrive drivere der virker