Re: [LOCALE] Korrekturlæsning af Dsdo. (Was: Fed kurve.)

Jacob Sparre Andersen skrev:

Hvis der er andre end Gunner der har lyst til at hjælpe til
med at sørge for at kurven på

http://da.speling.org/status/

går i den rigtige retning (og er nogenlunde sikre stavere)
så er I meget velkomne til at hjælpe til med
korrekturlæsningen af Dsdo.

Det kører lidt primitivt for tiden: Hvis man er interesseret
i at hjælpe til (og gør mig opmærksom på det), så får man en
gang om dagen en besked per e-post med nogle ord at tjekke
(erstatte spørgsmålstegn med plusser og minusser) og sende
retur.

Jeg kan anbefale at man melder sig, men det er alle de mærkelige ord man får, så det tager længere tid end man tror. Pas derfor på at I ikke tegner jer for flere ord end I kan overskue.
Jeg tegnede mig oprindeligt for 25 ord om dagen, men prøver nu at gøre Jacob opmærksom på at jeg hellere vil have 10.

Jeg mangler i øvrigt en introduktionsside med retningslinjer for hvordan ordene skal rettes.
Er RETTE, Rette, rette. og rette alle rigtige eller er det kun det sidste der er?
Og nogle tips til faldgruber man skal undgå.

Ellers er det dejligt at man nu igen kan komme til at hjælpe med forbedringen af ordlisten.

Man kunne vejl meget godt forestille sig en dansklærer i 9. klasse der ville finde det skægt at få 25 ord hver torsdag og så give eleverne dem for at sætte + og - til fredagen efter?

Gunner.