Re: [LOCALE] ms i dk

Steen Jansdal wrote:
> 119343 dk domæner
> 41977 fr domæner
> 33734 se domæner
> 28156 no domæner
> 13584 es domæner
>
> Godt nok består danmark af en masse små firmaer, men at vi skulle
> have 3 gange så mange domæner som Frankrig, 4 gange så mange som
> Sverige og Norge og 10 gange så mange som Spanien, lyder ikke helt
> korrekt i mine ører.

För .se har gällt en mycket restriktiv policy, vilket har fått till
effekt att många svenska företag har registrerat domäner under .nu och
.com.  Det är inte svårt för ett land att ha fler domäner än .se.

Jag registrerade aronsson.se sommaren 1996, innan de restriktiva
reglerna togs i bruk.  1997-2001 var man tvungen att ha aktiebolag
eller liknande för att få registrera domäner direkt under .se
Under 2002 lättade man på reglerna.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  Aronsson Datateknik