Re: [LOCALE] ms i dk

Steen Jansdal wrote:
Erik K. Pedersen wrote:

Hvis man kigger på

http://www.securityspace.com/s_survey/data/200212/index.html

ser man mange meget interessante data. bl. a. at microsoft som server
praktisk taget er død i Tyskland og Japan. Danmark er en stor undtagelse.
Apache står langt svagere i Danmark end gennemsnittet og ekstremt meget
svagere end i ovennævnte lande. Hvad er grunden til det?

Erik

Den slags statistikker giver jeg ikke meget for.
Prøv at lægge mærke til at der findes:

119343 dk domæner
41977 fr domæner
33734 se domæner
28156 no domæner
13584 es domæner

Godt nok består danmark af en masse små firmaer, men at vi skulle
have 3 gange så mange domæner som Frankrig, 4 gange så mange som
Sverige og Norge og 10 gange så mange som Spanien, lyder ikke helt korrekt i mine ører.

Det lyder egentlig ikke helt urimeligt at det forholder sig sådan.
Danmark har en meget liberal lovgivning på domæne-området.
I Sverige er det meget sværere at registrere et domæne. Der bl.a. derfor at sslug.se ikke findes.
I frankrig er det vist ligesådan.

Jeg ejer kun et enkelt .dk-domæne. Men det var nemt at registrere det.
I Sverige skulle jeg have bevist mit tilhørsforhold til domænet, være en registreret forening eller et firma eller sådan noget.

/kristian

--
Feeling unknown - And you're all alone
Flesh and bone - By the telephone