Re: [LOCALE] Test-database design

On Sun, 5 Jan 2003 15:54:06 +0100 (MET),
Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:

> Nej. (efter min mening)
>
> I al almindelighed bør _brugergrænsefladen_ til databasen
> være designet så folk skal lave mindst muligt arbejde.  Det
> er så stor en opgave at lave og korrekturlæse en ordbog at
> det ikke er specielt konstruktivt at gøre den større, ved at
> implementere en bøvlet brugergrænseflade (jeg kan også
> forestille mig at folk bare klippe-klistrer ordene for at
> undgå at skrive dem forkert og så er vi vel lige vidt).

Hvad er din holdning til ordklassevalgene?

Man kunne evt. lave begge dele, så folk selv kan vælge. Jeg synes fx
det er sjovere selv at vælge ordklasserne end at sidde og kigge på om
nogen har gjort det korrekt. Det kunne så give et forskelligt antal
point til ordklassens korrekthed.

Ville det være en god ide, hvis forskellige personer gav et forskelligt
antal "rigtighedspoint" efter deres tidligere fejlprocent?

--
En særdeles kedelig .signature