Re: [LOCALE] Test-database design

On Sun, 5 Jan 2003 14:45:49 +0100 (CET),
Preben Mikael Bohn <sslug@sslug> wrote:

> Men er det ikke bare et spørgsmål om at lade korrektur-læserne vælge hvilke
> oplysninger de vil korrigere/stemme på? Hvis de ikke mener sig i stand til at
> vælge korrekte ordklasser, så kan de jo bare fravælge den option?

Jeg er ikke sikker på at jeg er blevet forstået - jeg prøver igen. Jeg
snakker nu kun om korrektur af hvilken ordklasse et ord er i.

Bruger A indtaster ordet foobar, som i dette eksempel er et navneord
som ligner et udsagnsord, og siger at det er et udsagnsord.

Ved afstemning om ordklasser:
Bruger B får tildelt ordet foobar og skal afgøre om det er et
udsagnsord.

Ved genindtastning af ordklasser:
Bruger B får tildelt ordet foobar og skal fortælle hvilken ordklasse det
er i.

Jeg tror bruger B har større risiko for at falde i fælden, og kommer til
at sige at foobar er et udsagnsord, hvis han får at vide at det er det
end hvis han selv skal afgøre hvilken ordklasse det er i.

--
En særdeles kedelig .signature