Re: [LOCALE] Test-database design

> Hvordan skal et ord, med to stavemåder optræde i databasen?

Godt spørgsmål. Da jeg umiddelbart vil gå ud fra at der er relativt få af
disse (i forhold til det samlede antal ord) kunne man vel tilføje en tabel
"alternative_spellings" der pegede til de ord der kunne staves på flere måder.
Jeg sætter den ind ASAP.

> Er det ikke nemmere at kræve at synonyms.synonym_1 < synonyms.synonym_2 end
> at kræve at der ikke er redundans? (Så udelukker vi også synonymer der siger
> at et ord er synonymt med sig selv)

Jeps! Rigtig god idé, kan ikke lige umiddelbart se hvorfor det ikke skulle
kunne virke...

> Jeg kunne også godt tænke mig at vi holdt styr på udgåede stavemåder (jærn,
> linieret, bolcher) osv. Så man kunne syntaxhighlighte dem
> anderledes end ord, der altid har været forkert stavede. Men det kan jo
> komme til senere.

Jeps, det vil være relativt nemt at indsætte. Men sætter det lige på
todo-listen. :-)

> Kan ordtræerne kun laves på en måde for et givet ord?

Det skulle man jo tro. Men sådan er det vist ikke i virkeligheden. Og jeg aner
ikke hvordan man finder ud af hvad der er rigtigst. Men det kan komme senere,
i første omgang synes jeg at det er vigtigere at få noget op at køre der bare
kan noget basalt (ilføje/verificere ord).

> Det ser fint ud. Jeg har ingen problemer med indlæsningstiden, men det kunne
> være andre med en mindre forbindelse skulle prøve.

Bare for at der ikke skal være nogen misforståelser, så er det ikke mig der
har lavet ovenstående... :-)

Med venlig hilsen Preben

--
Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive.