Re: [LOCALE] Test-database design

On Sun, 5 Jan 2003 01:58:08 +0100 (CET),
Preben Mikael Bohn <sslug@sslug> wrote:

> På http://speling.chin.dk/dbtables.html er mit første udkast til indhold i
> databasen. Jeg er *meget* interesseret i kommentarer/forslag til forbedringer.
> Advarsel: Test-server, den kører ikke nødvendigvis 24/7, snarere tværtimod...
>:-)

Hvordan skal et ord, med to stavemåder optræde i databasen?

Er det ikke nemmere at kræve at synonyms.synonym_1 < synonyms.synonym_2
end at kræve at der ikke er redundans? (Så udelukker vi også synonymer
der siger at et ord er synonymt med sig selv)

Jeg kunne også godt tænke mig at vi holdt styr på udgåede stavemåder
(jærn, linieret, bolcher) osv. Så man kunne syntaxhighlighte dem
anderledes end ord, der altid har været forkert stavede. Men det kan jo
komme til senere.

Kan ordtræerne kun laves på en måde for et givet ord?

> Jeg er selv gået i gang med dette i Zope (kigger lidt på bl.a.
> http://jacob.sparre.dk/temp/ordlisteopdateringseksempel ), men hvis der er
> andre der allerede har lavet det er det jo også fint.

Det ser fint ud. Jeg har ingen problemer med indlæsningstiden, men det
kunne være andre med en mindre forbindelse skulle prøve.

--
En særdeles kedelig .signature