Test-database design

Hej alle, jeg fik aldrig at vide hvor langt database designet var nået, så jeg
antog det værste. :-)

På http://speling.chin.dk/dbtables.html er mit første udkast til indhold i
databasen. Jeg er *meget* interesseret i kommentarer/forslag til forbedringer.
Advarsel: Test-server, den kører ikke nødvendigvis 24/7, snarere tværtimod...
:-)

Jeg har for så vidt muligt holdt mig til hvad jeg kunne forstå fra noterne fra
databasedesignmødet, http://jacob.sparre.dk/temp/referat-2002-03-12.ps.gz .

Jeg har lavet en "minimal"-database, dvs. indeholdende kun de data jeg har
ment var relevante. Lige nu kører den i Gadfly (nemmest at håndtere i Zope
:-)) men den skal selvfølgelig konverteres til f.eks. mysql. Herfra tror jeg
at den bedste strategi for at komme videre er at få noget hurtigt op og køre.
Jeg havde forestillet mig noget alá:

1) Lave et minimal-web-interface til databasen, f.eks. kun til at
addere/korrigere ord (dvs. ikke fancy ting som ord-træer, ordklasser, etc).
Jeg er selv gået i gang med dette i Zope (kigger lidt på bl.a.
http://jacob.sparre.dk/temp/ordlisteopdateringseksempel ), men hvis der er
andre der allerede har lavet det er det jo også fint.

2) Hælde nuværende ordliste ind i databasen

3) Finde ud af om der er performance problemer, i bekræftende fald lave et par
index-tabeller samt opdateringer til Zope- (eller whatever-) koden.

Herefter skulle vi så gerne have noget der kan bruges. Da databaser og
web-design jo er så relativt nemt at håndtere vil det herefter være nemt at
tilføje ting bagefter. Det kunne være:

4) Tilføje flere tabeller/felter til databaserne.

5) Mere brugervenlighed/pænere web-interface

6) Email-baseret reviews (se f.eks. http://speling.chin.dk/email_signup.html :-))

7) Osv...

Med venlig hilsen Preben

--
Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive.