Re: [LOCALE] Debianmanual 3-1

Ole Laursen skrev Torsdag den 27. december 2001 16:09:

> "BSD 'diskmærkat'" er en anelse svært forståeligt, jeg er faktisk ikke
> sikker på at jeg har fået rigtigt fat i det. Hvad med "BSD's
> diskmærkater" eller "BSD's diskmærkatsystem"?

Skal jeg være helt ærlig, så kender jeg heller ikke helt baggrunden for
BSD diskmærkater/skråstreg/diskmærkatsystem. Jeg har forstået det således,
at BSD diskmærkater svarer til partitioner.

> "aboot"?

Jep, aboot er en opstartsindlæser ligesom LILO.

> "lus"? Ikke "jumpere" eller "små kontakter"?

Du har nok ret. Lus er vist noget, man har loddet på. Det almindeligt
brugte ord er nok "jumpere". De er alligevel på vej ud, så jeg bruger det
ord.

> Hm, det skal der vel også en hjernesonde til. Jeg mener, selv ikke den
> bedste neurokirurg kan finde kapaciteten af en menneskehjerne blot ved
> at røre den. :-)

Nu har hjernen heller ikke en velordnet bus, man kan føle på. Men jeg
overtager dit forslag.

Tak endnu en gang for korrekturlæsningen.

--
Claus Hindsgaul