Re: [LOCALE] X Window System

On Sun, Dec 16, 2001 at 17:48:05 +0100, Peter Makholm wrote:

> Ingen af de ord vindue er sat sammen med i det ovenstående begynder
> med s. Binde-bogstaver har det med at være afhængig af ordene på begge
> sider af bogstavet,

Nej, brug af bindebogstav følger normalt første led i en
sammensætning. Bindebogstavet regnes også med til første led
stavelsesmæssigt. Se RO Vejledningen punkt 7 og § 16.2.

Ved mange opslagsord står der hvordan de bruges som første led i
sammensætningen. Det gælder også vindue hvor der står:

  vindue sb., -t, -r, i sms. vindues-, fx vindueskrog.

Dvs. at det korrekte er vinduessystem.