Re: [LOCALE] X Window System

Morten Bo Johansen <sslug@sslug> writes:

> X Window er da væsentlig ældre en MS-Windows..?

Varemærker har ikke noget med alder at gøre så vidt jeg er
orienteret. Det ser dog ikke ud til at der har været en sag - det
lykkedes mig at lokalisere følgende

  You may have come here looking for information on The X Window
  System.

  To be perfectly pedantic, the graphical system used on Linux and
  Unix is not called XWindows or X Windows.

  The word "Windows" is apparently trademarked by Microsoft, and hence
  references to X where there is an ``s'' added to the word ``Window''
  can be argued to be a trademark infringement.

  X is commonly called ``The X Window System,'' ``X,'' ``X11,''
  ``X11R6.'' Some people prefer to describe it as ``X Windows''
  specifically because it bugs the purists.

på

  http://www.ntlug.org/~cbbrowne/xwindows.html

Jeg ved ikke om det er et større problem, men i hvert fald undgås det
helt ved at kalde det "X-vinduessystemet" eller bare "X".

--
Ole Laursen
http://sunsite.dk/olau/