Re: [LOCALE] it-listen

Erik Kjær Pedersen skrev:

> Jeg er ikke sikker på at jeg bryder mig så meget om
> ordene på dsn's it-liste i hvertfald ikke dem alle
> sammen, men på den anden side har jeg svært ved at se
> hvordan man kan kæmpe mod dansk sprognævn. Man kan vælge
> noget andet når der er valgmuligheder, men at opfinde et
> ord for f.eks. online, når dsn siger at online er dansk,
> det er sgu da ikke særlig nemt. Hvis det kommer dertil
> at dsn accepterer karakter som det danske ord for
> character., så opgiver jeg dem, men jeg har lige ændret
> omkring 600 ord fra linie til linje selvom jeg bedre kan
> lide linie :-) Hvor går grænsen?

Jeg mener at der ikke er meget mening i at modarbejde
Sprognævnet, når det gælder detaljer som "linje"/"linie",
uanset vores modvilje mod deres ideer.

På den anden side er jeg villig til at træde i karakter, når
det gælder forsvaret for ordet "tegn".

Grænsen går vel omkring ånlajn. Jeg er dog tilbøjelig til at
lægge ånlajn i samme spand som karakter (som synonym for
tegn).

Jacob
--
"Hungh. You see! More bear. Yellow snow is always dead give-away."