Re: [LOCALE] Re: Terminologiudvalgets it-ordliste

> Bemærk i øvrigt, at der under 'e-post' står 'Se e-mail', da størstedelen af
> befolkningen ville slå op under 'e-mail' for at se definitionen på dette. En
> ret god grund til at foretrække 'e-mail' frem for 'e-post' ...

Uenig.
At man strukturerer et opslagsværk efter at minimere hyppigheden
af henvisninger kan jeg godt forstå, men jeg synes ikke det skal
forveksles med en anbefaling af det ene eller det andet.

Fortsætter man den tankegang skulle "attache" anbefales frem for
"vedhæfte", "save" frem for "gemme" osv. osv, blot fordi det (engang)
var de ord folk hyppigst brugte (det er vist et emne der allerede
har været diskuteret en del gange).

--
Jacob Nordfalk