Re: [LOCALE] Re: Debian-manual 1

> Til gengæld skal der nok være et bindestreg mellem Debian og
> projektet, vil jeg tro.
>
>   Debianprojektet
>   Debian-projektet

Der skal mig bekendt altid bindestreg i konstruktioner der indeholder
deciderede navne. Debian er et navn, og derfor hedder det
Debian-projekt.

> linuxkerne -> Linux-kerne

Korrekt. Linux er også et navn.

Debian-udviklerne

Jeg tror pointen er feset ind nu ;o) så jeg gider ikke gentage i
resten af teksten.

> Debian's Sociale Kontrakt -> Debians sociale kontrakt
>
> ...vil jeg mene. I hvert fald er "'s" formen ikke anerkendt af RO
> mere, hvis jeg husker Byrials opsummering rigtigt.

Man bruger ikke apostrofen på dansk. Den bruges kun på engelsk for at
skelne mellem flertalsformen og ejeformen (eller hvad det nu hedder)
som begge ender på 's'.
Det problem har vi ikke på dansk.

> Hm, det lyder som noget sludder, VI er jo med.

Hvad er det der er noget sludder? For mig at se beskriver det
tydeligt reglerne for at være pakke-vedligeholder.

> Filsystemhierarkistandarden

Her kan det nok diskuteres om ikke en eller to bindestreger hjælper
på læsbarheden. Det er et meget langt ord sammensat af hele 3 ord.

support -> støtte

> Hm, måske en smagssag, men jeg tror jeg ville foretrække "springe"
> i stedet for "hoppe".

Enig. Jeg ser for mig en ekspertbruger hoppe rundt i en bunke papir
;o)

> Linux-partitioner

Debian-system.

Imponerende arbejde :o)