Re: [LOCALE] Online hjælp i KDE

On Thu, 25 Oct 2001, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Andreas:

> Korrekt. Men det er et hulens stort arbejde.

> KDE's dokumentation bliver oversat til en del sprog, men
> Erik har åbenbart ikke kunne overkomme også at oversætte
> dokumentationen til dansk.
>
> Jacob

Indtil for et halvt år siden var det fuldstændig håbløst, da
dokumentationen ændrer sig med tiden. Jeg skrev til kde's i18n liste og
foreslog at det blev organiseret mere i retning af po-oversættelse, og det er det nu.
Hver dokumentationsfil bliver skåret op i korte strenge, og de oversættes
med kbabel på samme måde som almindelige po-filer. Når der sker ændringer
viser disse sig som fuzzyer eller uoversatte strenge. Det hele fungerer
ved hjælp af programmer skrevet af Stephan Kulow, xml2pot, po2xml, og
nogle flere der blev brugt til at klare den gamle dokumentation. Dette har
ført til at der på mange sprog er langt mere dokumentation nu, men ikke så
meget på dansk, da jeg er den eneste der har oversat noget. Det ville være
vældig godt at få noget mere oversat, men det er ikke nok at opfordre og
tilføje at man undtager sig selv.

Erik