Re: [LOCALE] Re: Oversættelse af KDE-programmer

>Nåh, hvordan vil du så have tid til at gennemføre en undersøgelse
>af sproget til Linux? Eller det har måske højere prioritet?

En sprogundersøgelse kan jeg få tid til når jeg får tid til den. Jeg tror
ikke jeg har sagt at jeg kan gøre det lige i dag (;o)), men at jeg godt kunne
tænke mig at gøre det (underforstået: på et tidspunkt).

Det er kun interessant hvis oversættergruppen har lyst til at tage resulatet
op og indarbejde det i oversættelsespolitiken.
Ellers er det spild af tid.
Prioriteten afhænger af hvad gruppen vil.

Til sidst er materialet til en undersøgelse ikke noget der skal styres af
1 person. Vi skal alle være enige om hvordan den skal foretages. Via spørgeskemaer?
Via brugsprøver? Kombinationer? Andre metoder?

Det er ikke "bare lige" hvis resulatet skal blive nogenlunde empirisk og
objektivt.

Undskyld iøvrigt at jeg fik svaret direkte til dig Keld. Jeg ramte den forkerte
knap i mit post-program.

Hilsen Johnny :o)