Re: [LOCALE] Ordopdelinger

Erik Kjær Pedersen skrev søndag den 21. oktober 2001 15:15:

> Hedder det standardmodemport, standarde-postadresse, standarddatabase, ...
> jeg regner med i synes der skal nogle bindestreger ind, men jeg synes ikke
> det er særlig nemt med de mange computerudtryk. Er standardskrifttype
> bedre end standard-skriftype

Jeg ville skrive ordene netop, som du gør ovenfor. Dog der ordet "e-post"
rigtigt irriterende. Den streg, der er en del af ordet e-post kommer til at
virke som en orddelingsstreg, så ordet bliver ret besværligt at læse.
Jeg vil så vidt muligt omskrive sådanne ord - her til standardpostadresse.

Jeg kunne også godt finde på at skrive standard-modemport, da dette ord er
sammensat ad flere omgange.

--
Claus Hindsgaul