Re: [LOCALE] Re: Oversættelse af KDE-programmer

On Thursday 18 October 2001 20:40, you wrote:

> Næh ikke hvad jeg véd af, bortset fra dig, Johnny:-)

Jeg har aldrig undersøgt hvilket sprog vores målgruppe taler.
Jeg har endda aldrig fundet ud af helt sikkert hvem vores målruppe(r) er.
Jeg kunne dog godt tænke mig begge dele slået fast med syvtommersøm (eller
andet kraftigt isenkram).

> Tjoe, det er vel altid interssant, men jeg véd ikke helt hvordan
> du vil definere målgruppen præcist. Der vil nok altid være forskelle mellem
> grupperinger, og Hjemmesaftedanskgruppen (HSDG) er jo bare et slæng
> af individuelle personligheder som også har deres bud på virkeligheden.
> Jeg tror at HSDG vil forbeholde deres rettigheder til hvad de vil bruge,
> og i sidste ende er vores ordliste kun retningsgivende, og den enkelte
> oversætter kan fravige den.

Hm. Du får HSDG til at lyde som et slæng som ville være noget henad ligeglade
med hvad en undersøgelse måtte afdække. :o(

Jeg vil ikke definere en målgruppe. Det må være noget vi skal gøre sammen i
dette forum.

> ...og lægger noget web og email tjeneste til...

Fy da. Hedder det ikke Internet og e-post? ;o)

Hilsen Johnny :o)