Re: [LOCALE] Oversættelse af (KDE-)programmer

> Den idé vil jeg gerne støtte. Så kan folk få dansk på den måde de helst vil
> have det. Ikke kun alt eller intet.
>
> Det er vigtigt at vi samarbejder. Ellers bliver det i realiteten dobbelt
> arbejde. Det er jo kun nogle få ord der udgør forskellen.

Umiddelbart kunne et forslag være at alle der har lyst til at arbejde
på at forbedre oversættelserne, starter med at hjælpe med at rette dem
igennem. Langt størstedelen af problemerne er sandsynligvis snarere
stavefejl og misforståelser og den slags end det er med om det skal
hedde det ene eller det andet.

Erik har jo f.eks. også lige givet udtryk for at han gerne vil være
med til at diskutere konkrete tilfælde, hvilket vi andre naturligvis
også gør - til tider skal der en del eksperimenteren til for at finde
det rette udtryk.

Når kvaliteten så er højnet, er der mere idé i at begynde at tænke på
flere projekter hvis I stadig har lyst. Måske ville arbejdet med
oversættelserne også bringe større forståelse for vores nuværende
politik (det har f.eks. gjort for mig) så vi bedre kunne komme
overens.

Det er i hvert fald et stort arbejde at holde oversættelser ved lige
og mindst lige så stort et arbejde at skulle holde gang i et projekt.
Jeg synes at der ville være mere pointe i at gøre noget for at få
udryddet nogle af alle fejlene. Jeg ved af erfaring at nogle
programmer trænger virkeligt meget! Men det er naturligvis ikke min
afgørelse.

--
Ole Laursen
http://sunsite.dk/olau/