Re: [LOCALE] Manglende =?ISO-8859-1?q?overs=E6ttelser= i forskellige programmer

I artikel <sslug@sslug>, skrev
"Jacob Sparre Andersen" <sslug@sslug>:

> Gitte:

> Har du undersøgt om det er fordi du har fået en mangelfuld udgave af
> programmet. Det sker at programmer bliver pakket og distribueret uden de
> nyeste oversættelser. Og hvis du så har en ældre oversættelse af
> programmet liggende vil det typisk resultere i at programmet fremtræder
> delvist oversat.

Hmmm .. det tvivler jeg på er tilfældet. Det er en hel ny ren install af
Mandrake 8.1

> Du starter med at finde ud af om der for tiden er nogen, der har påtaget
> sig ansvaret for oversættelsen af programmet til dansk. Skriv til
> programmets udviklere og til Hsdg. <sslug@sslug> for at få svar på
> dette spørgsmål.

Will do.

> Hvis der p.t. ikke er nogen, der har ansvaret for oversættelsen af
> programmet til dansk meddeler du programmets udviklere og Hsdg. at du
> påtager dig ansvaret.

Check !

> Dernæst skal du sikre dig at du har den nyeste udgave af de tekster der
> skal oversættes. Dem vil du typisk kunne hente i udviklernes CVS-arkiv.
>
> Hvad angår resten af arbejdet vil jeg foreslå at du kigger lidt i den
> danske vejledning til oversættere, der ligger på adressen:
>
>    http://www.klid.dk/dansk/oversaet.html

Mange tak for hjælpen - jeg vil kigge nærmere på det med det samme.

--
Gitte Wange Jensen

Jump right in.  The best way to learn (IMNSHO) is to screw up.
Build things, read other peoples code, and ask lots of questions
that you may think are dumb.