Re: [LOCALE] Re: [BOG] Re: [LOCALE] Re: [BOG] admin bogen -> ny korrekturønskes

Torsdag 15 Marts 2001 14:56 skrev du:

> det lyder dumt, very silly, ...

Det gør "det lyder dumt, very silly, ..." også

> fint.

> dårlig begrundelse, "kage" er misvisende, og giver ikke mening
> i denne sammenhæng, og øger forviringen.
>
> Skal man oversætte, så bør man finde et beskrivende dansk ord,
> og det gør ikke noget at det er lidt længere .
> Cookie er kort men totalt misvisende !

Nu drejer det sig åbenbart ikke om oversættelse mere, for cookie er det
udtryk alle engelsktalende bruger om fænomenet

> netop lidt forkerte associationer som jeg ikke kan se en sammenhæng til
> en variabel/information der gemmes af browseren.

> egentlig ikke, men måske min humoristiske sans ikke er så god :(

Nej det er nok rigtigt

> Man kunne jo markere oversættelsen med "eksperimentel" eller noget
> i den stil.

> jeg sendte på sslug-bog en liste med punkter, og den kom vist med i en
> reply på sslug-locale.

Hvad gør du selv når du oversætter. Det ville være godt med nogle gode
eksempler.