Re: [LOCALE] Re:_[LOCA]_Re:_[BO]_Re:_[COLA

> Der findes mennesker der ikke kan engelsk, som ikke kan udtale firewall. Vi
> laver ikke oversættelserne af hensyn til edb eksperterne, men vi forsøger at
> undgå at oversætte på en sådan måde at edb eksperterne ikke kan regne ud hvad
> vi mener. Men vi kunne selvfølgelig oversætte det til fajrvål :-)

Firewall er også et af de sværere at udtale. Men cookie er vel let nok. De
fleste har vel hørt om captain cook?

Man skal vel også passe på at undervurdere gennemsnitsdanskeren
engelskkundskaber, samt ikke mindst samme danskers evne til at huske arbitrære
udtryk. Det ville være en katastrofe for hele den danske konsumindustri hvis
ikke danskere kunne huske et par tusinde meningsløse produktnavne.

/Bo