Re: [BOG] Re: [LOCALE] Re: [BOG] admin bogen -> nykorrekturønskes

On Tue, 13 Mar 2001, Jacob Sparre Andersen wrote:

  [ ... ]

> Hvorfor fanden skriver vi så overhovedet en bog på dansk?
> Der bliver i langt overvejende grad skrevet engelsk på
> internettet.

Fordi der er mange også bland uddannede danskere, som
har svært ved sætningerne. Jeg ved heller ikke, hvor
grænsen for oversættelse skal gå. Jeg har tit tænkt
på, hvordan det lyder for en englænder, når en af
poderne kommer og siger "Så støvlede vi computeren og
installerede en brandmur".

> Men hvis vi skriver dansk, så skal vi skrive ordentligt
> dansk. Mig bekendt er "Linux - Friheden til ..." i høj grad
> beregnet på begyndere der ikke allerede er erfarne
> HOWTO-fortolkere.

Det vil være flot, hvis vi kan hjælpe den gruppe i
gang.

  [ ... ]

# --- *** --- Donald Axel - Saxenkolvej 20, DK-3210 Vejby Denmark
# --- *** --- sslug@sslug