Re: [BOG] admin bogen -> ny korrekturønskes

Svend Erik Venstrup - Nielsen <sslug@sslug> writes:

> Hvis man endelig skal fordanske "firewall", vil jeg tro at det er
> relevant, at overveje følgende
>
> "firewall"->"brandvæg"
> "firewall"->"beskyttelsesvæg"
> "firewall"->"beskyttelseslag"

Nej. "Firewall" er også på engelsk upræcist, dørvogter er på alle måder
bedre. En "væg" lyder som noget der bare ukritisk spærrer for alt,
selv om det er en meget sikker løsning er den ekstremt upraktisk. En
dørvogter foretager en vurdering og afgør om pakken skal ind eller ej,
det er rent faktisk anvendeligt.
"Beskyttelseslag" har ikke helt samme problem, men jeg kan ikke se at
det er bedre end dørvogter, det er længere og ikke spor tættere på
"firewall".

Der har vi faktisk ændret politik. Hvis det handler om en maskine
(dvs. en "host") hedder det en vært(smaskine), men hvis det handler om
en service så hedder det en server.

Så på min vært kører der en ftp-server.

Tak!

Og så hører denne diskussion hjemme i sslug.locale (hvortil jeg forsøger
at sende en kopi).

Henrik

--
Henrik Grove --- sslug@sslug --- http://www.diku.dk/students/grove/
Når man kører Linux er dette også en mulighed: