Re: [LOCALE] Oprydning Ønskes

On Wed, Mar 07, 2001 at 05:06:16AM +0100, Gunner Poulsen wrote:
> Hej venner.
>
> I disse måneder bliver GNU/Linux mere og mere aktuel i skoleverdenen.
> Derfor stiger behovet for gode oversættelser af GNU/Linuxprogrammer
> også.
> I GnuSkole projektet er vi gået igang med at overveje hvordan vi kan
> styrke oversættelsesarbejdet.
> Vi pusler med en liste over oversættelsesønsker, og ser et stort
> potentiale i edb-interesserede faglærere.

Jeg synes det er glimrende at der blver gjort noget ved oversættelser
fra skolesiden!

> Derfor vil vi gerne opfordre til at vi sammen prøver at få ryddet op i
> de hjemmesider der hjælper potentielle oversættere.

Ja, der er en del duplikeret information.

> Jeg foreslår at www.sslug.dk/locale påtager sig at være indgangsside for
> folk der vil oversætte. Og at folkene bag går deres side kritisk igennem
> og ser efter om al den information der er om oversættelse på dansk er
> tilgengelig fra siden, som indhold, undersider og direkte links.

Vi har i forvejen en oversættelsesside på
http://www.klid.dk/dansk/oversaet.html kan vi ikke bare holde os til
den? Sslugs side er nærmest en kopi af denne.

> Jeg foreslår at da.speling.org/index.html påtager sig at være
> indgangsside for arbejdet med stavekontrol.Og at folkene bag går deres
> side kritisk igennem og ser efter om al den information der er om DSDO
> og brug af diverse stavekontrolprogrammer på dansk er tilgengelig fra
> siden. (Jeg mangler specielt et link til on-line redigeringen).

Ja, det er fint.

> Jeg foreslår at KLID og SSLUG koordinerer jeres sider bedre så det er
> nemmere at finde rundt.

Ja, lad os lave de relevante links.

> Jeg synes også vi mangler en god vejledning i at bruge Kbabel til
> oversættelse, for os der ikke kan emacs.
>
> Det ville være dejligt hvis vi kunne nøjes med at henvise interesserede
> lærere der havde fundet et spændende udenlandsk undervisningsprogram til
> en side, når de gik igang med at oversætte. Og dansklærerne kunne
> henvises til en side for at kunne hjælpe med stavningen.

Enig.

Hilsen fra Californien
Keld