Re: [LOCALE] Oprydning Ønskes

Gunner:

> Derfor vil vi gerne opfordre til at vi sammen prøver at
> få ryddet op i de hjemmesider der hjælper potentielle
> oversættere.

Glimrende forslag. Jeg har desværre ikke tid til den slags i
denne måned.

> Jeg foreslår at www.sslug.dk/locale påtager sig at være
> indgangsside for folk der vil oversætte.

www.sslug.dk/locale er tænkt som en _oversigt_ over danske
og svenske lokaliseringsprojekter. Men der er ikke noget i
vejen for at bruge en side under www.sslug.dk/locale som
indgangsside for folk der vil oversætte. Af de aktive
oversættere har Keld og Kenneth adgang til at vedligeholde
de sider.

> Jeg foreslår at da.speling.org/index.html påtager sig at
> være indgangsside for arbejdet med stavekontrol.

Det er også sådan vi (Henrik, Peter og jeg) ser den.

> Og at folkene bag går deres side kritisk igennem og ser
> efter om al den information der er om DSDO og brug af
> diverse stavekontrolprogrammer på dansk er tilgengelig
> fra siden.

Det mener jeg den er, men du må gerne påpege fejl og
mangler.

> (Jeg mangler specielt et link til on-line redigeringen).

Er du sikker på at det ikke er fordi du (eller din oser)
påstår at du ikke kender noget til dansk?

Skal vi lave et eller andet så folk kan se siderne på dansk
selvom de ikke har indstillet deres oser rigtigt.

> Jeg synes også vi mangler en god vejledning i at bruge
> Kbabel til oversættelse, for os der ikke kan emacs.

Glimrende idé. Så skal vi bare finde nogen der bruger Kbabel
til at skrive den.

I øvrigt mener jeg også at en vejledning i at sætte ens oser
til at fortælle hvilke sprog man egentlig kender hører til
under www.sslug.dk/locale/. Hvis der ikke er andre der har
lyst til at tage sig af det, så gør jeg det gerne for de
osere jeg bruger.

Tilsvarende kan jeg godt forestille mig at der også er andre
programmer der kræver noget specielt omkring
lokaliseringsopsætning.

Og burde lokaliseringsstandarderne ikke inkludere mere end
bare en mulighed for at udpeget det ene sprog man
foretrækker? Hvis der er en dansk oversættelse af et
program, men ikke en færøsk, så vil jeg f****** se den
danske oversættelse og ikke falde direkte tilbage på den
oprindelige (typisk amerikanske) tekst.

Jacob
--
"There is nothing worse than having only one drunk head."