Re: [LOCALE] Re: [BOG] pipe / rørARGH....

Lad mig være lidt pragmatisk:

Jeg synes både omgivelser og miljøvariabel er fine, jeg er desuden enig i
et tidligere indlæg der mente at omgivelsesvariable er lidt grimt. Måske
giver miljø også for mange associationer til et biologisk begreb, som
viceadministrator for vores liste vil jeg derfor foreslå følgende

environment		omgivelser,miljø

environment variable	miljøvariabel

Bemærk at omgivelser i modsætning til nu er foretrukket. Miljø kan så
bruges hvor det letter forståelsen, giver et bedre sprog. Jeg mener ikke
det vil give normalbegavede problemer at omgivelserne er en samling
miljøvariable, jeg faktisk det lyder mere mundret end at miljøet består af
miljøvariable (lyder lidt redundant) eller at omgivelserne består af
omgivelsesvariable (redundant og grimt).

Sune