Re: [LOCALE] En anden grammatisk gåde (Was: En lille grammatisk gåde)

On Tue, 1 Aug 2000, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Henrik:

> Vi mangler vist en til:
>
> 1. bruges i forbindelse med bevægelse
> 2. anvendes noget mere i færøsk og tysk
> 3. falder (på dansk) sammen med bestemt form i tre af de
>    fire tilfælde jeg kender på dansk
>
> Jeg sender gerne mere hjælp (eller svaret), hvis I har brug
> for det.

Jeg er nysgerrig og kan ikke lige gennemskue den, så jeg vil gerne
have løsningen.

> Afsløring? "Spoiler protection" kan man, hvis man er doven,
> blot oversætte med sløring.

Dette gælder kun, hvis der er tale om en "Spoiler warning"
på en mail list eller nyhedsgruppe (eller lign.).

Hvis spoileren sidder på en bil hedder den vel også
en spoiler på dansk?

Med venlig hilsen

Ole

--
Windows: Where do you want to go today?
MacOS: Where do you want to be tomorrow?