En anden grammatisk gåde (Was: En lille grammatisk gåde)

Henrik:

> Jeg kom til at kigge lidt i politikens "Håndbog i
> nudansk", og der fandt jeg ud af at vi mangler en
> bøjningsform for navneord! [...]

Vi mangler vist en til:

1. bruges i forbindelse med bevægelse
2. anvendes noget mere i færøsk og tysk
3. falder (på dansk) sammen med bestemt form i tre af de
   fire tilfælde jeg kender på dansk

Jeg sender gerne mere hjælp (eller svaret), hvis I har brug
for det.

> [1] Nogle gode bud på et dansk ord for 'spoiler'?

Afsløring? "Spoiler protection" kan man, hvis man er doven,
blot oversætte med sløring.

Jacob
--
"Any, sufficiently complicated, experiment is indistinguishable from magic."