Re: [ITPOLITIK] Telenor kal t inn på teppet - Vil selge internettrafikk

On Sat, Jun 30, 2007 at 06:54:12PM +0200, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Hmm, er multicast en teknologi som er brugbar på dagens internet?
> jeg tror at der er for mange udbydere som ikke tillader multicast til,
> at man kan bruge det som teknologi til udsendelse af video mm.

Jeg tænker her bl.a. og især på DR. Kunne de ikke have fordel af noget
multicast?  Eller vil det bare ikke virke på for mange maskiner til at
det er værd at prøve?

Kunne man ikke bruge noget a la bittorrent til at udsende programmer som
DR.dk TV? Jeg er noget træt af deres linjekapacitet er begrænset. Det
kunne da skalere fint hvis man kunne bruge seernes upload-kapacitet.
Er der en eller flere protokoller der understøtter dette?

Hilsen
keld