Re: [ITPOLITIK] Vedr.: [ITPOLITIK] Helsidesannonce i et par dagblade

Kurt Frederiksen skrev:
On Tue, 15 May 2007 10:11:15 +0200, Kim Schilling/DDS <sslug@sslug>
wrote:

Hvis der kommer en ansøgning om bidrag til en helsidesannonce, der redegør for situationen ifht. ODF og OOXML til SAMDATA københavn.
Så skal jeg med glæde fremlægge den for bestyrelsen.

(- Men er tiden ikke løbet fra annoncer i dagblade, når nu selv blair bruger youtube når han har noget han skal formidle)

Jeg er mere forundret over at det åbne brev ikke står på www.sslug.dk. Det burde da være hovedhistorien på siden og ikke den 15 år gamle "Den store danske ordliste" (ok, jeg overdriver). Overskriften er "Netop nu" og så har vi noget stående som tilsyneladende er 8 år gammelt som vores top historie.

Hvad med om vi starter med at benytte de evt. penge til helsides
annoncer på at købet lidt opdatering af vores hjemmeside?

Nu kender de fleste almindelige mennesker allerede Tony Blair, så det skal bare rygtedes, at han har lagt noget på YouTube. Men os er der næppe ret mange, der kender.

Og jo, hjemmesiden skal da være up-to-date, men folk kommer jo ikke derind af sig selv.

Nå men, jeg tror hellere, jeg må trække forslaget tilbage. For jeg troede, at ODF var en rimelig komplet åben standard. Men ser man på http://blogs.msdn.com/brian_jones/archive/2007/02/20/beyond-the-basics.aspx
, ser det ud som om, der er meget, der er overladt til applikationen - altså "application dependent" i ODF.

Det er da en bombe under os alle sammen. For hvad vil der ske, hvis ODF bliver den eneste standard. Jo, 95% af alle kontorpakker er stadig MS Office, der begynder at spytte nye - såvel som gamle - dokumenter ud i ODF. Og goddag til nye lukkede M$ måder at gøre tingene på, i alt det, som er "application dependent". Og Microsoft har jo blot fulgt standarden. På den måde kan ODF blive en boomerang for de åbne kræfter.

Har jeg ret eller har jeg misforstået noget?

mvh, Thøger.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]