Re: [ITPOLITIK] Kritikpunkter til Rambøll ra ppporter?

Eskild Nielsen skrev:

> 'Man' antager (så vidt jeg har forstået en gennemgang) i beregningen at
> Vista+Office2007 under alle omstændigheder udrulles i forceret tempo i
> forbindelse mede at B103 implementeres, og samtidig skal der så bruges
> endnu en kontorpakke til på hver maskine til ODF. I det scenarie kommer
> der så stor spildtid fordi man skal konvertere manuelt OOXML -> ODF og
> ODF -> OOXML ved hver udveksling! Dette virker i givet fald helt absurd
> på undertegnede

http://sourceforge.net/projects/odf-converter

Linket giver et plugin, som tillader word at arbejde med ODF.
Det betyder, hvis jeg har forstået det ret, at der alene er tale om at
gemme sine reviderede dokumenter i ODF formatet. Hvor er omkostningerne?
Eksisterende dokumenter skal jo kun konverteres i det omfang de skal
gemmes eller sendes til andre. Den proces er da den samme uanset om de
skal konverteres til OOXML eller ODF.
Jeg mener, at det er ret væsentligt at understrege, at valget af en åben
dokumentstandard ikke indebærer hverken til eller fravalg af
tekstbehandler - det eneste der skal til er en fornuftig bruger-adfærd,
så der altid gemmes i ODF i stedet for at gøre det i .doc eller .docx.
Udgiften vil være omkostningerne til at installere det plugin, og at
orientere brugerne om at gemme korrekt - ikke uddannelse i at bruge helt
andre tekstbehandlere.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]